Књига Зорана Чворовића Право и православље бави се изузетно битном темом хришћанског наслеђа у праву, можда и намерно скрајнутом да би се заборавило колико савремени свет дугује овој религији. Ово је пионирски покушај у српској правноисторијској науци да се расветли значајно питање односа хришћанства и права у државама православног Истока.
Друго, допуњено издање
А5, твр повез, 376 страна
Пред читаоцима је друго, допуњено издање одичне књиге Зорана Чворовића Право и православље. Из ње се више него јасно види да је христијанизација у Источном Риму била озбиљно схваћена, и да су Византинци настојали да Еванђеље спроведу у живот државе.
Савремено право, поимање човековог достојанства, људских права и правне једнакости своје порекло дугује – хришћанству. Идући кроз текст ове књиге, биће вам јасно и зашто је тако. Такође, биће „јасније и зашто се такав рат у Европи и Америци води против хришћанских друштвених норми и сваког трага хришћанског морала“, пише Владимир Димитријевић у предговору. Јер, „да би човечанство коначно било побеђено од стране глобалистичке елите банкократа и других поклоника бога мамона, оно мора бити репаганизовано“.
Зато је ова књига подсетник на дубоке корене онога што данас сматрамо подразумевајућим. Истовремено, она нас опомиње и да секуларизација живота не мора увек да буде напредак. Ако одсечемо оно најхуманије у нашем наслеђу – шта ће нам остати.
Ауто о књизи Право и православље:
„Aко бисмо тражили најдубљи траг хришћанства у темељима права, онда би се он огледао у речима апостола Павла да нема разлике не само између мушког рода и женског него ни између Јелина и Јудејаца, варвара и Скита, робова и слободњака.
Из тих речи се, у суштинском смислу, доцније у Византији родило начело правне једнакости и законитости. У оваквом хришћанском погледу на једнакост достојанства боголиких личности треба тражити основу савременог концепта људских права. При томе се у овом поређењу не сме неисторично изједначити либерални западноевропски концепт људских права и хришћанско учење. Са протестантизмом и грађанским идеологијама апсолутизована људска права остала су без свог другог лица – обавеза које појединац има према Богу и ближњем. Уз то, појединац своја права остварује у савременом свету не само у условима моралне равнодушност, већ и под надзором државе левијатана, који је у моралној сфери неограничен црквом.“

Категорије
Православни романи
Духовна литература
Житија
Мемоари
Мисионарске књижице
Теологија и историја
Капитална издања
Култура
Све за цркву
Богослужбене књиге
Молитвеници
Црквено појање
По издавачима
Манастир Подмаине
Беседа
Бернар
Епархија нишка
Манастир Михољска превлака
Чвор
Епархија жичка
Свевиђе
Catena mundi
Књигралиште
По ауторима
Дела владике Николаја
Свети Јован Златоусти
Свети Максим Исповедник
Рафаил (Карелин), архимандрит
Андреј Ткачов, протојереј
О Достојевском
Свети старац Пајсије Светогорац
Лазар (Абашидзе), архимандрит
Дела патријарха Павла
Старац Тадеј Витовнички
Старац Емилијан Симонопетритски















